Näytteilleasettajaksi Educa-messujen Kansalaisvaikuttamisen torille 2014?

Opetusalan valtakunnallinen suurtapahtuma Educa järjestetään seuraavan kerran 24.-25.1.2014 Helsingin Messukeskuksessa. Kansalaisjärjestöt esittäytyvät yhteisellä Kansalaisvaikuttamisen torilla, jonka koordinoinnista vastaa Kepa.
Järjestöt ovat osallistuneet Educa-messuille jo useana vuonna yhteisellä messualueella nimeltä Kansalaisvaikuttamisen tori. Alueella jokaisella osallistujalla on oma esittelypisteensä, mutta yhteinen alue on tuonut järjestöille näkyvyyttä tapahtumassa. Kansalaisvaikuttamisen tori tarjoaa järjestöille mahdollisuuden esitellä omaa asiantuntemustaan, pedagogisia menetelmiään ja materiaaliaan. Torialue on kasvanut vuosi vuodelta ja tammikuussa 2013 mukana oli 34 järjestöä. Aluetta on tarkoitus elävöittää myös yhteisellä ohjelmalla, mm. opettajien nurkkauksella, jonka suunnittelusta vastaavat järjestöt yhdessä.
Mikäli järjestösi on kiinnostunut osallistumaan Educa-messujen Kansalaisvaikuttamisen torille lähetä viestiä osoitteeseen: globaalikasvatus@kepa.fi tai ilmoittaudu puhelimitse numeroon 050 3176697 / Minna Mannert mahdollisimman pian, mieluusti 16.6 mennessä.

Kerro ilmoittautumisen yhteydessä:

  • järjestösi nimi
  • järjestösi yhteyshenkilön yhteystiedot sekä
  • järjestösi tarvitsema neliömäärä.

Samalla voit kertoa toiveistasi yhteiseen osastoomme, opettajien nurkkaukseen ja omaan esittelypisteeseesi liittyen. Kansalaisvaikuttamisen tori on tapahtumassa suurehko alue ja järjestäjät aloittavat alueen suunnittelun jo kesän aikana. Siksi on tärkeätä, että arvio Kansalaisvaikuttamisen torin osallistujista saadaan mahdollisimman varhain. Virallinen ilmoittautumisaika messuille päättyy 31.8.2013.


HUOM! Kepalle ilmoittautumisen lisäksi kaikkien Educa-messujen näytteilleasettajien tulee ilmoittautua tapahtumaan Educan virallisella verkkosivulla. Mainitse ilmoittautumislomakkeen Lisätietoja -kentässä, että olette mukana Kansalaisvaikuttamisen torilla.

Oman messupisteen kustannuksista ja rakentamisesta vastaa kukin Kansalaisvaikuttamisen torille osallistuva järjestö itse, mutta seinät, matot ja perusvalaistus kuuluvat alueeseen. Alueella on mahdollisuus myös 2 neliömetrin ”ministändiin”. Vuoden 2014 mukaan tulevat järjestöt kutsutaan myös koolle suunnittelu- ja arviointikokoukseen, joissa suunnitellaan ja arvioidaan opettajan nurkkauksen ohjelmaa ja muita yhteisiä asioita.

Messuilla on mahdollisuus järjestää myös omia ohjelmanumeroita, tietoiskuja tai työpajoja. Myös näiden varaamisesta jokainen järjestö vastaa itse. Vuonna 2013 messuilla vieraili 15 100 opetus- ja kasvatusalan ammattilaista.

Minna Mannert
Minna Mannert

Koulutussuunnittelija, globaalikasvatus

Uusimmat blogit

Kuvituskuva Transformer 2030 -hankkeen päätösseminaarista.
Blogi

Tulevaisuuskuvia luomassa – tarvitset ainakin näitä neljää taitoa

Olin aikaisemmin ihminen, jolla oli koko elämä suunniteltuna. Pedagogiset opinnot suoritettuna, valmiiksi haetut sivuaineoikeudet tarvittaviin kursseihin, selkeä opintosuunnitelma, tiedossa valmistumisvuosi ja seuraavat askeleet kuten työpaikka. Sitten sain mahdollisuuden harjoittelupaikkaan, mikä tarkoitti uuteen kaupunkiin muuttamista ja koko viisivuotisen opintosuunnitelman hylkäämistä. Levottomalle sielulle suuri tuntematon kuulosti niin hyvältä, että päätin mahdollisuuteen tarttua.
Lue lisää »
Kuvituskuva. Idea globaalikasvatukseen.
Blogi

Alkuun globaalikasvatuksessa: Lähde liikkeelle omista mielenkiinnon kohteista

Globaalikasvatuksella tarkoitetaan kestävään tulevaisuuteen tähtäävää, yhteisvastuuta korostavaa globaalien kansalaistaitojen opetusta. Globaalikasvattajien päämääränä on muuttaa kohderyhmän käsitystä maailmasta ja auttaa heitä työskentelemään aktiivisesti muutoksen aikaansaamiseksi. Mutta miten globaalikasvatuksessa pääsee alkuun koulumaailman kiireiden keskellä?
Lue lisää »
Ilmastomarssi 20.10.2018.
Blogi

Tämän takia ilmastonmuutoksesta kannattaa hypätä kestävän kehityksen laajempaan tarkisteluun

Ilmastonmuutos ja kestävä kehitys ovat koulumaailmassa tuttuja käsitteitä. Niistä on vuosikymmenien aikana tullut osa eri oppiaineiden ja kouluyhteisöjen jokapäiväistä arkikieltä, ja nykyajan oppilaat ovatkin sekä tietoisia ilmastonmuutokseen liittyvistä tosiasioista että tottuneita aiheen käsittelyyn. Usein kuitenkin unohdetaan, että ilmastonmuutos on osa moninaisia kestävyysongelmien verkkoa ja vaikuttaa ympäristön lisäksi myös ihmisten toimintaan.
Lue lisää »