Lukion OPS-luonnos kommentoitavana

Lukion opetussuunnitelman perusteiden luonnos on julkaistu kommentoitavaksi sidosryhmille. Kommentteja on mahdollisuus antaa verkkokyselyn muodossa 6.5.2015 asti.

Lukion opetussuunnitelman perusteiden päivittäminen on edennyt luonnosvaiheeseen. Luonnos on parhaillaan kommentoitavana  opetushallituksen verkkosivulla. Kommentointi-ikkuna sulkeutuu 6.5. klo 16:15.

Kepa kannustaa ja rohkaisee järjestöjä osallistumaan kommenttikierrokseen! Yhdessä voimme varmistaa, että lukio-opetus jatkaa perusopetuksen linjalla ja rakentaa osaltaan globaalia kansalaisuutta ja kestävää tulevaisuutta. Halukkaat voivat osallistua kommentointiin myös Kepan kautta toimittamalla huomioit torstaihin 30.4. mennessä osoitteeseen: sanna.rekola@kepa.fi.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Mikä toimii, mikä ei? Missä olisi vielä kehitettävää? Kepa järjestää keskustelutilaisuuden lukion opetussuunnitelman luonnoksesta maanantaina 27.4. klo 10-12 (Kepan toimisto, Elimäenkatu 25-27, koulutustila Dialogi, 6 krs.).

Tilaisuudessa keskustellaan luonnoksesta, kootaan kommentteja ja etsitään parhaita ehdotuksia, joilla lukio-opetusta voidaan ohjata vahvemmin globaalin oikeudenmukaisuuden asialle. Ilmoittautumisia tilaisuuteen toivotaan torstaihin 23.4. mennessä osoitteeseen: sanna.rekola@kepa.fi. Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja:

Sanna Rekola
Sanna Rekola

Kirjoittaja työskentelee Fingossa globaalikasvatuksen asiantuntijana ja vastaa globaalikasvatusjärjestöjen edunvalvonnasta ja yhteistyön koordinoinnista.

Uusimmat blogit

Kuvituskuva: Willman Dance Companyn lastenproduktio "Keisarinnan uudet vaatteet"
Blogi

Vastuullisen kulutuksen oppimista taiteen keinoin

Taide mahdollistaa kompleksisten asioiden käsittelyn nuorenkin yleisön kanssa. Eettisen kaupan puolesta (Eetti) -kansalaisjärjestön ja tanssiryhmä Willman Dance Companyn yhteistyöhankkeessa havainnollistetaan nykytanssiesityksen kautta tekstiilien kulutusta ja kestävyyttä alakouluikäisille lapsille. Fingon koordinoima Bridge 47 rahoittaa hanketta.
Lue lisää »