polku metsässä

Lähde transformatiiviselle oppimismatkalle Bridge 47:n kanssa!

Toimitko koulutuksen ja kasvatuksen parissa? Haluaisitko saada aikaan enemmän muutosta ja tehdä työstäsi voimaannuttavampaa ja vapauttavampaa? Lähde Bridge 47:n oppimismatkalle, joka tarttuu globaalien haasteiden juurisyihin koulutuksen ja kasvatuksen avulla. Haku on auki nyt!

Otamme nyt vastaan hakemuksia ’Tackling the Root Causes of Global Crises through Education – A Transformative Learning Journey’ -oppimismatkalle. Matka on räätälöity globaalin kansalaiskasvatuksen parissa työskentelevien järjestöjen työntekijöille sekä muutoksentekijöille ja aktivisteille, jotka käyttävät koulutusta ja kasvatusta työkaluina muutoksen aikaansaamisessa.

Matka kutsuu osallistujia tarkastelemaan omia koulutuksellisia käytäntöjään ja niiden taustalla olevaa muutosteoriaa kriittisesti sekä laajentamaan näitä oppimalla muilta. Uskomme, että matkan jälkeen osallistujilla ja heidän organisaatioillaan on parempi kyky hyödyntää uusia ja innovatiivisia lähestymistapoja globaaliin kansalaiskasvatukseen sekä integroida globaalin kansalaiskasvatuksen viestejä ja menetelmiä toimintaansa.

Matka koostuu kolmesta fyysisestä työpajasta, webinaareista, verkkopohjaisesta mentoroinnista ja keskustelusta, henkilökohtaisesta tutkimuksesta sekä toimintakokeilusta. Matka alkaa lokakuussa 2019 ja päättyy kesäkuussa 2020.

Pyydämme hakemuksia viimeistään 7. huhtikuuta. Pyydämme kaikkia osallistujia maksamaan osallistumismaksun, jonka kokoluokka määräytyy osallistujan tilanteen mukaan. Lisätietoja ja linkki rekisteröitymislomakkeeseen löytyy dokumentista:

Lisätietoja

  • Jenni Tuominen, Bridge 47 / Helsinki, jenni.tuominen (at) bridge47.org
  • Astrid Mueller, matkan koordinaattori, astrid.mueller (at) bridge47.org, (englanniksi)

Bridge 47 – Building Global Citizenship on 16 eurooppalaisen ja globaalin kansalaisjärjestön yhdessä kehittämä ja toteuttama hanke. Se pyrkii kannustamaan ja inspiroimaan kansalaisyhteiskuntaa kaikkialla maailmassa edistämään globaalia oikeudenmukaisuutta ja köyhyyden poistamista globaalin kansalaiskasvatuksen avulla. Lue lisää Bridge 47 -hankkeesta.

Projekti on Euroopan unionin rahoittama.

*************************************

Quotes of current participants:

‘The TLJ offered me a space to reflect on my current work and life situation and begin to look for more meaningful, integrative ways forward. This process was aided by an amazing group of peers - many of whom have become good friends - and a dedicated facilitation team with a great taste for experimentation!’

‘The transformative learning journey is a unique opportunity to reflect on, explore and experiment with your burning questions, whatever those may be. It creates the space for thought, experience but also frustration and doubt. On a personal level it helped me get out of my comfort zone and challenge my own assumptions and blind spots. On a professional level it created the space for me to go beyond the established practice and the drive for results. It facilitated experimentation into the unknown and it encouraged me to embrace my frustrations and doubts and learn from them. But most importantly, it brought me together with other people, to smile, cry, hold hands and move together with.’

‘It’s been a chance to take my head away from the day-to-day work and take time re-think the opportunities, for not just working differently, but thinking differently.  I feel re-energised and more confident after spending so much valuable time with unique and inspiring participants.’

‘I am so grateful to be part of this programme. Such spaces (where you are invited to dive into challenging frames all the while reflecting on your own education/life practice) are precious, so far and few between.... Grab this opportunity if you can’

Uusimmat artikkelit

Kuvituskuva. Turusta Nuori2019-messuilta. Lego-ukkoja osoittamassa mieltä.
Artikkeli

Koulu voi tarjota eväitä tulevaisuuden hahmottamiseen – lievittäisikö tulevaisuudenlukutaito ahdistuneisuutta?

Vuoden 2018 Nuorisobarometrin mukaan nuorten tulevaisuusnäkymät synkkenevät selvästi näkökulman laajetessa omasta tulevaisuudesta kohti globaalin maailman tulevaisuutta. Jatkuva ristiriitainen tietotulva vaikeuttaa tulevaisuuden hahmottamista ja aiheuttaa monissa ahdistusta. Kouluissa harjoitellaan jo nyt medialukutaitoa, mutta kannattaisiko jokaisessa oppiaineessa harjoitella myös todellista tulevaisuudenlukutaitoa ahdistuneisuuden lievittämiseksi?
Lue lisää »